17 Eylül 2020 Perşembe

Karakter, İngiliz General ile Çoban ve Köpeği

Yıl 1917

İngiliz General Stanley, Irak'ta bir çobana rastladı. Tercüman vasıtasıyla çobana dedi ki;

- Eğer sürüdeki köpeğini öldürürse, ona 100 sterlin vereceğim.

Tabi ki, çoban için köpek çok kıymetlidir; sürüyü sevk ve idare eder, kurtlara karşı korur.

Ama teklif edilen para da o gün için çok büyüktür.

Bunun üzerine çoban, köpeği yakalayıp, generalin önünde keser.

● General bu sefer de çobana der ki:

- Eğer köpeğinin derisini yüzersen, 100 sterlin daha veririm.

Çoban köpeğinin derisini de yüzer.

🌑 General çobana der ki:

- Köpeği parçalara bölersen, 100 sterlin daha veririm.

Çoban onu da yaptı.

● General parayı verip oradan ayrılırken çoban, General'in arkasından seslendi ve dedi ki:

- 100 sterlin daha verirsen, köpeği yerim..! 

General; "Asla!" dedi.

Ve *Ben sizin değer verdikleriniz hakkındaki karekterinizi öğrenmek istedim.

Sonra:

- Para için, yoldaşını, yardımcını ve senin için çok kıymet ifade eden köpeğini kestin, yüzdün ve parçaladın.

- Eğer bir 100 sterlin daha verseydim onu yiyecektin de..!*

-Benim ihtiyaç duyduğum ve öğrenmek istediğim bu karekterindi* dedi.

General yanındakilere dönerek dedi ki:

- "Bu karekterde fazla insan olduğu müddetçe korkmayın..!"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nur Yüzlü İhtiyar Kuyumcuda

Nur yüzlü ihtiyar bir adam şeyh edasıyla kuyumcuya girdi.  Kuyumcu saygıyla karşıladı. İhtiyar dedi ki: - Ben senin sevabınım..! Kuyumcu gül...