4 Kasım 2010 Perşembe

Rehberimiz Ne Olmalı?

- Milletimiz için "dinamik ideal" yolunda en uygun(rasyonel) hareket tarzlarının esasları, Atatürk'ün hayat çizgisi ile doğma ve kalıplaşmamış ideoloji olmayan Atatürkçü Düşünce Sistemi'nde mevcuttur. Atatürkçü Düşünce Sistemi bugünün ve geleceğin ihtiyaçlarını karşılayacak yeterliliktedir.
"Ben manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir doğma, hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır." (Atatürk)
- Atatürkçü Düşünce Sistemi'nin anlaşılması, bireylerin özümseyerek hayatın her alanında kullanması, cumhuriyetin yaşatılmasının ve geleceğimizin teminatıdır. Bu amaçla da ilk önce Atatürk'ün ebedi eseri Nutuk'tan istifade etmek ve bu sayede her vatandaşın Nutuk'u okuması ve Nutuk'tan içinde bulunduğumuz dönemde yaşanan sorunların çözümünde vb. diğer millî konularda da yararlanılmasının gerekli olduğunu düşünüyorum.
- Atatürkçü Düşünce Sistemi'nin önemli işaretleri Nutuk'ta yer almaktadır. Eğitim sistemimizde Nutuk'tan faydalanılmasının;
+ Geleceği inşa edecek çocuklarımız ve gençlerimize ışık tutacağı,
+ Farklı bakış açılarıyla incelenerek eğitim çıtasını yükselteceği,

+ Ayrıca geçmişin, günümüzün ve geleceğin daha sağlıklı irdelenmesini sağlayacağı kıymetlendirilmektedir.

Hoşça kalın...


          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Nur Yüzlü İhtiyar Kuyumcuda

Nur yüzlü ihtiyar bir adam şeyh edasıyla kuyumcuya girdi.  Kuyumcu saygıyla karşıladı. İhtiyar dedi ki: - Ben senin sevabınım..! Kuyumcu gül...